ریمپ برای خودروهای حمل بارهای کویری2021-06-07
ریمپ کوییک دنده ای و اتومات + کوییک r کریمی تیونینگ
Content
با استفاده از ریمپ ECU، تنظیمات دقیق موتور خودرو بهطور کامل بهینهسازی میشود، بهطوریکه برنامههای مصرف سوخت بهطور مؤثری کاهش هدررفت انرژی را اعمال میکنند. این بهینهسازی نهتنها باعث کاهش مصرف سوخت میشود، بلکه بهطور قابلتوجهی هزینههای سوخت شما را در بلندمدت کاهش میدهد. بهویژه در شرایط پرترافیک شهری یا در سفرهای طولانی، این تغییرات بهخوبی خود را نشان میدهند و باعث میشود خودرو با راندمان بالاتری عمل کرده و با هر باک بنزین مسافت بیشتری طی کند. این بهبود در عملکرد موتور بهویژه برای رانندگان شهری که روزانه در ترافیک هستند یا افرادی که سفرهای طولانی انجام میدهند، بسیار مفید است. کاهش مصرف سوخت به معنای کاهش دفعات سوختگیری است که در نتیجه هزینههای کلی شما را کاهش میدهد.
رمپ های بارگیری سیار و دفنی با مکانیسم هیدرولیکی، بیشترین تحمل وزن را دارند. قیمت رمپ بارگیری هیدرولیک در مقایسه با دیگر مکانیسمها نسبتا بالاتر است. برای مسابقه شما می توانید باهمین قطعات فابریک اندکی تغییر در خود موتور بدهید. بیشترین قدرت را از یک موتور تویوتا ۲JZ که برای مسابقات سرعت جمع کرده ایم گرفتیم. بعد از نصب هدرز انجام ریمپ اجباری نیست اما با انجام آن میتوانید راندمان بالاتری دریافت کنید. از این رو هرگز نباید خودتان به طور شخصی اقدام به این کار کرده یا برای تغییر نرم افزار به سراغ افراد یا مراکز تایید نشده بروید.
در چنین شرایطی مهارت مکانیک در شناسایی عامل بروز مشکل اهمیت بالایی پیدا میکند. ریمپ خودرو یا ریمپینگ (Remapping) به فرآیندی اطلاق می شود که در آن تنظیمات واحد کنترل موتور (ECU) خودرو به روزرسانی یا تغییر می کند تا عملکرد خودرو بهبود یابد. واحد کنترل موتور به عنوان مغز خودرو شناخته می شود و تمامی عملکردهای موتور را مدیریت می کند. ریمپینگ شامل تغییر پارامترهای مختلف مانند نسبت سوخت به هوا، فشار توربوشارژر، زمان بندی احتراق و دیگر پارامترهای مربوط به موتور است. ریمپ کردن میتواند زمان واکنش موتور به فشردن پدال گاز را کاهش دهد و باعث شود خودرو سریعتر و با شتاب بیشتری حرکت کند. این ویژگی بهویژه برای رانندگانی که به دنبال تجربه رانندگی پرقدرت و سریع هستند، جذابیت زیادی دارد.
ریمپ ایسیو خودرو یا همان تغییر تنظیمات کامپیوتر خودرو، با هدف افزایش شتاب، کاهش مصرف سوخت و بهبود کارایی موتور انجام میشود. مزایا و معایب ریمپ باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند؛ زیرا ریمپ میتواند هم فواید زیادی به همراه داشته باشد و هم منجر به فشار زیاد بر روی موتور و آسیب های بلندمدت به قطعات خودرو شود. با شناخت کامل از مزایا و معایب ریمپ خودرو، میتوانید تصمیم مناسبی بگیرید و در صورت تمایل به انجام این تغییرات، حتماً از مراکز معتبر و با سابقه استفاده نمایید. در فرآیند ریمپ، یک متخصص با استفاده از تجهیزات مخصوص، نقشههای موجود در ECU را استخراج کرده و آنها را تغییر میدهد. این تغییرات ممکن است شامل افزایش میزان سوخترسانی در دورهای بالا، بهبود زمانبندی جرقه برای افزایش قدرت، یا افزایش فشار توربو باشد. پس از اعمال این تغییرات، نقشههای جدید به ECU بارگذاری میشوند و عملکرد موتور به شکل مطلوبتری تغییر میکند.
افزایش طول عمر موتور:
اگر ریمپ توسط تکنسین های کم صلاحیت یا کم تجربه انجام شود ، ممکن است منجر به خرابی فاجعه بار شما شود و یک قبض سنگین تعمیر برای شما ایجاد کند. روی مدل های اتوماتیک کوییک، گیربکس یا همان جعبه دنده اتوماتیک پیوسته (CVT) ساخته کمپانی Punch Powertrain بلژیک – مشترک با ساینا اتوماتیک – استفاده شده است. از دیگر آپشن های این خودرو فرمان برقی ، پشت آمپر جدید، تریم داخلی جدید، مانیتور و کیلس استارتر می باشد. همچنین می توانید با مطالعه مطالب این وبسایت، هر چه بیشتر بر دانش خودرویی خود اضافه کنید. اگر می خواهید درست مانند یک تعمیرکار حرفه ای از خودرو خود مراقبت کنید و بر عمر آن بیافزائید، حتما مطالب وبلاگ امدادیاب هوشمند را دنبال کنید.
با این حال هنگام اجرای آن باید به سراغ مراکز معتبر رفته و از انجام آن توسط افراد ناوارد پرهیز کنید. بعضی از وسایل نقلیه دارای حالت والت (valet mode) و ایموبلایزر (immobiliser mode) هستند. از این رو بر اساس نوع برنامهای که در ریمپ کردن ماشین استفاده میشود، امکان فعالسازی این حالات وجود دارد. با شرکت در دوره های تخصصی آکادمی فنی نو در دپارتمان مکانیک، دپارتمان کامپیوتر، دپارتمان تاسیسات، دپارتمان برق، دپارتمان معماری و دپارتمان حسابداری برای آینده بازار کار خود تصمیم بگیرید. ریمپ ECU بر اساس نیاز مشتری تهیه و کد نویسی می شود و یکسری معایب و محدودیت هایی که در هنگام کار با خودرو وجود دارد. یک هم سطح کننده بارانداز هر مکانیسمی که داشته باشد میتواند به طرق مختلفی نصب شود که هریک مزایا و محدودیتهای خاص خودشان را دارند.
تیم متخصص سهیل تیونینگ با استفاده از تجهیزات پیشرفته و دانش فنی بهروز، خدماتی ارائه میدهد که تضمینکننده رضایت و آرامش خاطر مشتریان است. با تغییر در نقشههای ECU، میتوان پارامترهای مختلفی را بهبود بخشید؛ هرچند این فرآیند دارای مزایای متعددی است، اما ریسکها و معایبی نیز به همراه دارد. ریمپ یک انتخاب جذاب برای کسانی است که به دنبال عملکرد بهتر خودرو هستند، اما پیش از اقدام به این کار، باید تمامی جنبههای آن، بهطور کامل بررسی شود. در هر صورت باید هر لحظه آماده انواع پیشامدها در خودرویمان باشیم و راه های مقابله با آن را بدانیم. در صورت بروز هر نوع اتفاق ناگوار و خراب شدن خودرو در هر جای جای کشور عزیزمان، می توانید از خدمات مجموعه امدادیاب هوشمند بهره مند شوید.
مرسدس بنز و قدرتنمایی در حوزه نظامی: معرفی کامیون...
در سهیل تیونینگ، تمامی مراحل ریمپ با دقت و براساس استانداردهای بهینهسازی انجام میشود تا مشتریان ضمن بهبود عملکرد خودرو، از موفقیت در معاینه فنی نیز اطمینان حاصل کنند. ریمپ خودرو یکی از روشهای محبوب برای بهینهسازی عملکرد خودرو است که در سالهای اخیر توجه بسیاری از علاقهمندان به خودرو را به خود جلب کرده است. در این فرآیند، نقشههای نرمافزاری موجود در واحد کنترل موتور (ECU) بازنویسی یا تغییر داده میشود تا پارامترهای مختلفی مانند زمانبندی جرقه، مقدار سوخترسانی و فشار توربو بهینهتر عمل کنند. هدف از این تغییرات معمولاً افزایش قدرت و گشتاور، بهبود شتاب، و در برخی موارد کاهش مصرف سوخت است. با این حال، ریمپ کردن خودرو تنها مزایا ندارد و ممکن است با معایبی نیز همراه باشد.
به لیست مشکلات خودرو باید دشوار بودن استارت زدن و آسیب دیدن پیشرانه را نیز افزود. به همین خاطر یافتن توازن بین این حالات بسیار مهم است چراکه نه تنها باعث بهبود پرفورمنس شده بلکه مصرف سوخت را پایین آورده و دوام قطعات را افزایش میدهد. ریمپ یا همان تیونینگ ECU راهی مناسب و مطمئن برای افزایش قدرت خودرو بدون صرف هزینههای سنگین است. تصور کنید گروهی از خودروهای هات رود در سال ۱۹۳۸ در دریاچه نمک بونویل جمع شدهاند تا به رقابت بپردازند. در این میان فردی بلندگو به دست میگوید روزی فرا خواهد رسید که شما خواهید توانست سیمی را به خودرو وصل کرده و با دستگاهی شبیه ماشینهای تایپ، ۱۰ تا ۵۰ درصد بر قدرت خودروی خود بیفزایید! حاضران او را مسخره میکنند و هیچکسی نمیداند که تیونینگ ECU پیشرانه در آینده به واقعیت خواهد پیوست.
با ریمپ کردن ایسیو خودرو به راحتی میتوان این محدودیت را برداشت تا رانندگان به سرعت بارشان را به مقصد برسانند. یکی دیگر از مواردی که ریمپ ECU می تواند برای این خودرو بهبود بخشد افزایش گشتاور است. با این افزایش شما برای حرکت در سربالایی نیاز به معکوس کمتری پیدا می کنید. این افزایش گشتاور می تواند به صورت نرم افزاری برطرف شده و شما به هیچ وجه مشکلات ناشی از گشتاور پایین این خودرو را حس نخواهید کرد. با استفاده از ریمپ ایسیو ، ماشین شما قدرت بیشتری تولید می کند و این بدان معناست که شما می توانید سریع تر به سرعت مورد نظر خود برسید.
ما در درایوتک، با جزئیات به مزایا و معایب ریمپ ایسیو خودرو می پردازیم تا شما بتوانید با شناخت کامل از فواید و مضرات ریمپ ایسیو، تصمیم بهتری برای تغییر تنظیمات خودرو خود بگیرید. ما در سهیل تیونینگ با افتخار نمونهکارهای موفقی از ریمپ ECU و تیونینگ تخصصی خودروهای ایرانی را ارائه کردهایم. تمامی مراحل کاری ما به صورت دقیق و حرفهای انجام شده و نتایج آن در بهبود عملکرد خودروها، افزایش قدرت موتور، کاهش مصرف سوخت و ارتقای کلی راندمان، مشهود است. اگرچه هدف اصلی ریمپ در بسیاری از موارد افزایش قدرت موتور است، اما میتوان از این فرآیند برای کاهش مصرف سوخت نیز استفاده کرد. با تنظیم دقیقتر نقشههای سوخترسانی در دورهای پایین و بهینهسازی کارکرد موتور در حالتهای اقتصادی، خودرو میتواند در شرایط رانندگی شهری و روزمره، مصرف سوخت کمتری داشته باشد.
ریمپ و تیونینگ
در حالت بسته، تنها صفحهی آن از بیرون بهصورت همسطح با زمین، قابلمشاهده است. مکانیسم حرکت هم سطح کننده دفنی میتواند دستی، بادی، الکترومکانیکی و هیدرولیکی باشد. از مزایای این محصول صرفهجویی در فضا و افزایش طول عمر صفحه و قطعات به دلیل کاهش تماس با هوای آزاد، رطوبت و مواد شیمیایی محیط هستند. اگر قصد نصب یک رمپ بارگیری لیفتراک سنگین را دارید، نوع دفنی با مکانیسم هیدرولیک میتواند گزینه مناسبی باشد. کوییک اتوماتیک یک موتور 87 اسب بخار طراحی شده توسط شرکت FEV آلمان را روی خود دارد و شتاب صفر تا 100 اعلام شده توسط کارخانه برای این خودرو در حدود 14 ثانیه است.
ریمپینگ خودرو با بهبود عملکرد و کارایی خودروها می تواند درآمد قابل توجهی برای متخصصین این حوزه به همراه داشته باشد. از طرف دیگر، برق کاری خودرو با تقاضای بالا و فرصت های یادگیری مداوم، یکی از مشاغل پایدار و رضایت بخش در صنعت خودروسازی است. با این حال، هر دو شغل دارای چالش ها و خطرات خاص خود هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. در بسیاری از موارد، حتی خودروهایی که به دلیل آلایندگی مردود شدهاند، با انجام ریمپ موفق به دریافت گواهی معاینه فنی میشوند. این نشان میدهد که ریمپ، نهتنها تاثیر منفی ندارد، بلکه میتواند عملکرد موتور را بهبود بخشد و خودرو را از لحاظ زیستمحیطی سازگارتر کند. بسیاری از تولیدکنندگان خودرو، تغییرات در تنظیمات ECU را به عنوان دستکاری غیرمجاز تلقی کرده و در صورت بروز مشکلات فنی، از ارائه خدمات گارانتی خودداری میکنند.
بااینحال توان تحمل وزن آن همچنان بالاست و قیمت مقرونبهصرفهتری نیز دارد. به همین دلیل، پاناتین پارس بهشکل ویژهتری خدمات پس از فروش رمپ بارگیری الکترومکانیکی (تعمیرات رمپ بارگیری) را ارائه میدهد. برای آشنایی بیشتر با کیفیت و روند کاری ما، میتوانید به کانال رسمی ما در آپارات مراجعه کنید. در این کانال، ویدیوهایی از پروژههای انجامشده، مراحل کار و نتایج بهدستآمده برای خودروهای مختلف به اشتراک گذاشته شده است. این ویدیوها به شما کمک میکنند تا با دیدی بازتر، فرآیندهای تخصصی ریمپ و تیونینگ را مشاهده کرده و با اطمینان بیشتری از خدمات ما استفاده کنید. در کنار تمام این موارد، گاها پیش میآید که کارخانهها برای رفع ایرادات نرمافزاری کلی، فراخوانی برای خودروها اعلام میکنند.
- چه یک مکانیک DIY باشید که روی ماشین خود کار می کند یا یک حرفه ای در صنعت خودروسازی، درک مزایا و معایب رمپ خودرو و نقش ECU سطح شیب دار می تواند به شما در انتخاب تجهیزات مناسب و اطمینان از عملکرد ایمن و موثر کمک کند. {
- دلیل این مشکل این می باشد که زمان فشردن پدال گاز با زمان باز شدن دریچه گاز کمی متفاوت می باشد که این تاخیر در هنگام سبقت گرفتن در جادههای دوطرفه یا سربالاییها مشکلات فراوانی برای رانندگان بوجود می آورد. |}
- این بهینهسازی باعث میشود که با هر باک بنزین، مسافت بیشتری طی کنید و هزینههای سوخت کاهش یابد.
- شغل برق خودرو، یکی از مشاغل فنی و تخصصی در صنعت خودروسازی است که مسئولیت آن عیب یابی و تعمیر سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودروها می باشد. {
- این فرآیند میتواند به بهبود عملکرد خودرو کمک کند، اما معایب و ریسکهای خود را نیز دارد. |}{
- بنده در آن سال در استرالیا این دوره را گذراندم که آن دوره بسیار به من در زمینه مپینگ کمک کرد. |}
پس از بازنویسی ECU، خودرو باید مورد آزمایش قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که تغییرات اعمال شده به درستی انجام شده و بهبودهای مورد نظر حاصل شدهاند. این تست معمولاً شامل رانندگی در شرایط مختلف و بررسی پارامترهای موتور در حین کار است. متخصصان با استفاده از دستگاههای تست و آنالیز، عملکرد خودرو را ارزیابی کرده و مطمئن میشوند که تغییرات در جهت بهبود قدرت، گشتاور و مصرف سوخت موثر بودهاند. در این مرحله همچنین باید بررسی شود که هیچگونه خطا یا مشکل فنی در عملکرد موتور وجود نداشته باشد. ریمپ خودرو یا ریمپ ECU به معنای بازنویسی یا تغییر نرمافزاری تنظیمات واحد کنترل موتور (ECU) است که نقش مغز مرکزی خودرو را ایفا میکند.
بیت ران یک رسانه مستقل درباره صنعت حمل و نقل است که سعی می کند با اصول حرفه ای روزنامه نگاری مانند انصاف و دقت به پوشش وقایع مختلف این صنعت بپردازد. این رسانه سعی دارد تا با دید تحلیلی وقایع را کنکاش کرده و با یک بررسی دقیق و فنی محصولات را معرفی کند. همچنین ما در این سال ها دیده ایم که استهلاک ریو بسیار پایین تر از EF7 است. چون سیلندر آن از جنس چدن است و نیم موتور آن را از روی ریو طراحی کرده اند. ممکن است از EF7 از نظر حجم بیشتر، توان بهتری بگیریم اما از نظر استهلاک، موتور تیبا استهلاک کمتری خواهد داشت.
فولکسواگن، مرسدس بنز، پورشه، سیتروئن، ساب و ولوو به زودی تکنولوژی بوش را در محصولات خود بکار بردند. سیستم تزریق سوخت و واحد کنترل الکترونیکی ECU باهم کار میکردند تا نه تنها قدرت بیشتری تولید کنند بلکه مصرف سوخت را نیز کاهش دهند. اکثر ریمپ کاران تنها جداول اصلی را میشناسنداین درحالیست که در مرکز کاراک به منظور رسیدن به بهترین نتیجه چیپ تیونینگ ، علاوه بر جداول اصلی روی جداول فرعی بهینه سازی انجام میگردد. سوختن داخل موتور به طور انفجاری و انتقال انرژی حاصل از سوختن به وسیله تعداد زیادی قطعات مکانیکی باعث می شود نیروی محرکه بر روی چرخ ها افزایش یابد. قطعا نصب برنامه جدید بر روی ایسیو توسط کارخانه سازنده مورد قبول نخواهد بود. در نتیجه ریمپ ماشین منجر به باطل شدن هرگونه ضمانت و گارانتی از سوی سازنده میگردد.
گریس خودرو چیست؟ انواع گریس و کاربرد هر کدام در قطعات خودرو (5 مزیت اصلی آن)
ریمپ موتور کوییک، باعث ارتقا و بهتر شدن آن می شود و این موضوع در کوییک های ریمپ شده کاملا مشهود است. همچنین اعدادی که برای قدرت موتور و گشتاور آن ذکر شده، اعداد اعلامی کارخانه است و در واقع، قدرت موتور سر چرخ در دستگاه داینومتر برای مدل دنده دستی ۷۲ اسب بخار می باشد. به طور کلی تمام خودروهای ایرانی، چینی و خارجی شامل خودروهای ژاپنی، کره ای، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی و آمریکایی توسط ما قابلیت ریمپ و چیپ تیونینگ دارند. تغییراتی که در پارامترهای ECU اعمال میشود، ممکن است میزان گازهای خروجی از اگزوز را تحت تاثیر قرار دهد. اما متخصصان حرفهای مانند کاراکال تیونینگ این تغییرات را با رعایت استانداردهای آلایندگی انجام میدهند. رمپ ECU یا واحد کنترل الکترونیکی دستگاهی است که برای کنترل عملکرد سیستم رمپ هیدرولیک در خودروهای مدرن استفاده می شود.
همچنین برای جلوگیری از غلتیدن خودرو از روی سطح شیب دار باید از گیره چرخ استفاده کنید و همیشه از ظرفیت وزنی رمپ هایی که استفاده می کنید آگاه باشید. بلکه عمر موتور را افزایش میدهد این افزایش عمر سبب بیرون آمدن خودرو از فشار در شرایط مختلف می شود. بهمنظور ثبت سفارش داک لولر خود میتوانید به یکی از روشهای تماس تلفنی با کارشناسان ما، ثبت سفارش در وبسایت یا ارسال ایمیل و پیام به اپلیکیشنهای واتساپ و تلگرام اقدام کنید. ایسیوهای زیمنس کمی راحت تر هست اما ایسیوهای بوش دقیق تر هستند و اگر به خوبی ریمپ شوند بهتر نتیجه می دهند. اما با نصب توربو و سیستم VVT حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ اسب بخار می توان از آن توان گرفت.
موتور TU5 بین ۹۱ تا ۹۳ اسب بخار و از موتور EF7 نیز ۹۸ اسب بخار می توان گرفت. البته این عدد تخمینی است که کارخانه سازنده قطعات به ما اعلام کرده و هنوز آن خودرو داینو نشده است. با یک بوست توربو نرمال، ۶۵۰ اسب بخار روی چرخ بود و با نهایت بوست آن، به ۷۵۰ اسب بخار می رسد. اینگونه ریمپ این خودرو را برای مسابقه انجام دادیم و نتیجه خوبی هم از آن گرفتیم. بنده در آن سال در استرالیا این دوره را گذراندم که آن دوره بسیار به من در زمینه مپینگ کمک کرد.
ریمپ ایسیو هیوندا آوانته چه مزایایی دارد؟
این پیشرانه در حالت استاندارد ۱۸۸ اسب بخار قدرت دارد اما پس از نصب یک سیستم اگزوز سفارشی توسط تیونری معتبر و همچنین تیونینگ ECU، قدرت همین پیشرانه به ۲۴۰ اسب بخار رسیده و مصرف سوخت آن نیز حدود ۲۸ درصد کاهش مییابد. برخی تیونرها میتوانند حالتهای قابلتغییر را اعمال کنند؛ مثلاً اگر در حال کشیدن یک تریلر سنگینوزن باشید میتوانید حالت “کشیدن تریلر” را انتخاب کنید تا ECU دستور تولید گشتاور بیشتر در دورهای پایینتر را صادر کند. در مجموع باید گفت تیونینگ ECU راهی مؤثر و کمهزینه برای افزایش قدرت خودروست و میتواند روی مصرف سوخت و آلایندگی نیز تأثیر مثبت بگذارد. البته باید به نقاط ضعف آن همچون احتمال لغو گارانتی خودرو نیز اشاره کنیم. ایسیو (ECU) یک رایانه کوچک است که به عنوان مغز متفکر خودرو عمل نموده و تمام کارکردهای موتور آن را تحت نظر دارد. برنامهریزیش برای تمام نمونههای تولیدشده از یک ماشین، یکسان است و در آن توجهی به شرایط خودرو در کشورهای مختلف نشده است.
{خدمات کارپلاس
|}به عبارتی ریمپ، خودرو را برای رسیدن به حداکثر راندمان آماده می کند همچنین ریمپ خودرو تاثیرات بسیار چشمگیر و محسوسی در شتاب، مصرف سوخت، ناک و . در ریمپ ECU، تنظیمات موتور به گونهای تغییر میکند که از سوخت بهطور بهینه استفاده شود. به عبارت دیگر، نسبت سوخت و هوا و زمانبندی جرقه به شکلی تنظیم میشود که موتور با کارایی بالاتر عمل کند و به همین دلیل، نیاز به مصرف سوخت اضافی کمتر میشود. این بهینهسازی باعث میشود که با هر باک بنزین، مسافت بیشتری طی کنید و هزینههای سوخت کاهش یابد. ریمپ یکی از فناوریهای پیشرفته در حوزه خودرو است که با هدف بهبود عملکرد و کاهش مصرف سوخت، استفاده از توان موتور را بهینه میکند.
{ریمپ کوییک اتوماتیک و مزایایی که برای شما دارد
|}پیش از هر چیز باید بدانید که رمپ بارگیری یا تخلیه با نامهای دیگری مانند داک لولر (Dock Leveler)، هم سطح کننده نیز در بازار و صنعت شناخته میشود. شکل کلی اضلاع کناری آن در حالت باز مثلثی و سطح آن نیز یک صفحهی مستطیلی است. بیشتر برای خودروهایی استفاده می شود که موتور را دست کاری و تغییر داده باشند. بله گیربکس های اتوماتیک که ایسیو دارند را می توان بادستگاه های خاص ریمپ کرد. در بعضی ایسیوها (بیشتر در مدل بوش) بخاطر نوع برنامه نویسی و نوع سنسور اکسیژن امکان کمی تصحیح وجود دارد، اما به این صورت نیست که کاملا به حالت اولیه برگردد. موتور EF7 خیلی خوب است چون از سیستم تایم متغییر سوپاپ (VVT) استفاده می کند و دست تیونر برای گرفتن توان بیشتر باز است.
زیرا سازمان معاینه فنی در حال حاضر استاندارد یورو ۲ را معیار قرار میدهد. رانندگی در جادههای هر کشوری نیازمند فراهم آوردن شرایط مطابق با آنها است. با ریمپ کردن ماشین میتوان پارامترهای ایسیو را همسو با شرایط محیطی تنظیم نمود. یکی دیگر از مزیتهای ریمپ کردن ماشین بهبود راندمان احتراق و در پی آن افزایش گشتاور و شتاب خودرو است. البته افزایش شتاب و گشتاور ماشین از طریق ریمپ خودرو اغلب برای کاربریهای بالای ۱۵% توصیه میگردد. هاچ بک بودن خودرو، ارتفاع نسبتا بالای آن و آپشن هایی که دارد و همینطور نوشته کراس در پایین و نزدیک رکاب نشان از قصد رقابت این خودرو با دانگ فنگ H30 دارد.
امکان بازگشت به تنظیمات کارخانه، یکی از مزایای ریمپ خودرو است که برای رانندگان اطمینان خاطر بیشتری ایجاد میکند. ای سی یو هایی که بر روی خودرو نصب می شوند به صورت پیشفرض دارایی یکسری از محدودیت هایی است که توسط شرکت سازنده این محدودیت ها اعمال می شود . دلیل اصلی این محدودیت ها ارسال خودرو به کشورهای مختلف دنیا و شرایط متفاوت جغرافیایی و همچنین قوانین و مقررات متفاوت کشورها است. عموما وقتی یک خودرو تازه به بازار عرضه می شود خریداران این خودرو ها این تفکر را دارند که خودروی آن ها یک کیفیت ایده آل داشته و در بهترین حالت خود قرار دارد. اما وقتی با خودروی شرکت سایپا طرف هستید داستان به طور کلی متفاوت خواهد بود. کیفیت پایین می تواند باعث شود تا شما از خیلی از مزایای یک خودرو بی بهره بمانید که کارکرد صحیح و راندمان بالا نیز یکی از این موارد است.
{انواع ایسیو پژو پارس
|}خودروهایی که غیر اصولی ریمپ شده اند دچار صدمه های بسیاری می شوند و حتی ممکن است نابودی کامل موتور اتفاق بیفتد. در موتورهای تنفس طبیعی نیز یک موتور تیونینگ کردیم که حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت می توان از آن گرفت. زیرا کار مپینگ موتور علاوه بر پایه علمی که نیاز دارد، پر است از جزییات تجربی و آزمایشی که باید در کنار هم قرار بگیرند تا یک کار حرفه ای و بدون آسیب انجام شود. آن موقع از پورت OBD (سوکت عیب یابی از طریق دیاگ) فقط می توانستیم عیب یابی موتور را انجام دهیم و دسترسی به برنامه ایسیو نداشتیم. سپس در سال ۹۳ موتور یورو چهار را با همان ایسیو فابریک موتور روی این پراید نصب کردیم. اما سال ۲۰۱۵ سری جدید ایسیوهای این شرکت تولید شد که حتما نیاز به دوره های حرفه ای داشت.
{کاهش مصرف بدون فشار به موتور
|}البته از نتایج آن میتوان به کاهش آلودگی هوا در طولانی مدت هم اشاره نمود. ریمپینگ همچون تغییر قطعه ای در خوردو نیست و در نگاه اول مشخص نخواهد شد که خودروی شما ریمپ شده است. بسیاری از شرکتهای تیونینگ وجود دارند که اظهار می دارند ریمپ ایسیو آنها “غیرقابل شناسایی” است که این ظهارکاملا غیر واقعی است. اگرچه ممکن است از نظر ظاهری مشخص نباشد ، اما با مقایسه اطلاعات ECU ریمپ شده با یک ایسیو استاندارد ، فهم آن آسان است. تکنسین های کاراک دارای صلاحیت کامل بوده و دائما در حال به روز کردن اطلاعات و دانش خود در زمینه جدیدترین فناوری ها هستند. با این حساب می توانید اطمینان داشته باشید که خودرو شما پس از ریمپ ایمن است و می توانید از وسیله نقلیه تازه ریمپ شده خود سالها استفاده کنید.
استفاده از بنزین معمولی در خودروهای امروزی که ایسیو آنها بر اساس بنزین اکتان بالا تنظیم شده است، مشکلاتی نظیر افت توان و کشش موتور را ایجاد میکند. اما این شرکتها نیز موظف هستند کار برنامهریزی ECU را مطابق استانداردهای آلایندگی دیکته شده انجام دهند. به طور مثال زمانیکه استاندارد یورو 5 الزامی میشود، ایسیو خودروهای جدید نیز بر اساس آن کالیبره خواهد شد. ریمپ کردن ماشینهای دارای گیربکس اتوماتیک منجر به تنظیم و بهبود سرعت تعویض دندهها خواهد شد. زیرا در این مسیر گشتاور و سنسور دور موتور نیز تنظیم شده و تعویض دندهها متعادلسازی میگردد.
این دادهها شامل تنظیماتی مانند سوخترسانی، زمانبندی جرقه، فشار توربو، و دیگر عوامل مؤثر بر عملکرد موتور هستند. اطلاعات استخراج شده به صورت فایلهایی ذخیره میشود که متخصصان از آنها برای اعمال تغییرات استفاده میکنند. اگر هنگام توقف خودرو در پشت چراغقرمز، نسبت سوخت در مخلوط خیلی بیشتر باشد خودرو نه تنها سوخت بیشتری مصرف خواهد کرد بلکه آلایندگی آن نیز افزایش خواهد یافت و در درازمدت احتمالاً پیشرانه نیز آسیب خواهد دید. از طرف دیگر اگر نسبت هوا در مخلوط موردبحث زیادتر باشد عواقب شدیدتری در پی خواهد داشت. جدای از قدرت کمتر، شاید خودرو دور درجای خشنتری داشته باشد و پیشرانه نیز با ضربه یا ناک مواجه شود و یا حتی شاهد داغ کردن پیشرانه باشید.
این امر بهویژه برای رانندگانی که به دنبال ترکیبی از عملکرد بهتر و کاهش هزینههای سوخت هستند، یک مزیت بزرگ محسوب میشود. با ریمپ ECU، قدرت موتور بهطور محسوسی افزایش مییابد و شتاب خودرو بهبود پیدا میکند، که این موضوع برای رانندگان ایرانی که به دنبال بهبود عملکرد خودرو هستند، بسیار مفید است. علاوه بر این، با تغییر تنظیمات موتور، مصرف سوخت بهینهتر شده و هزینههای سوخت در بلندمدت کاهش مییابد. این تغییرات باعث میشود که خودرو در شرایط مختلف عملکرد بهتری داشته باشد و برای سفرهای طولانی، مسیرهای شهری پرترافیک و حتی سبقتهای سریعتر آمادهتر باشد. ریمپ کردن خودرو یک فرآیند تخصصی است که شامل تغییر و بازنویسی تنظیمات نرمافزاری واحد کنترل موتور (ECU) به منظور بهینهسازی عملکرد خودرو است. این کار بهطور عمده توسط کارشناسان فنی و با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام میشود تا نقشههای موجود در ECU اصلاح شوند.
ریمپ (Remapping) به فرآیند بازنویسی و بهینهسازی نرمافزار ECU (واحد کنترل موتور) گفته میشود. ECU بهعنوان مغز خودرو عمل کرده و پارامترهایی مانند مقدار سوخت، زمانبندی احتراق و فشار توربو را کنترل میکند. ریمپ یا بازنویسی برنامه ECU (واحد کنترل الکترونیکی موتور)، به معنای تغییر تنظیمات نرمافزاری خودرو است. این فرآیند با اصلاح پارامترهایی مانند جرقهزنی، تزریق سوخت، فشار توربو و نسبت سوخت به هوا، عملکرد موتور را بهینه میکند. هر عاملی که منجر به ایجاد رفتارهای نامطلوب در عملکرد ماشین شود، ایراد نرمافزاری خواهد بود.
همانطور که میدانید بالا رفتن دمای موتور و جوش آوردن آن، منجر به سوختن واشر سرسیلندر شده و آسیب جدی به قطعات داخلی موتور میزند. با ریمپ کردن ایسیو میتوان دمای شروع به کار فن را کاهش داده و موجب زودتر فعال شدن آن شد. توجه کنید حتی در تعمیرگاه های عادی باز و بست کردن ای سی یو و صرف زمانی در حدود یک تا دو ساعت بر روی خودرو به رایگان انجام نمیشود. البته نیازی به نگرانی در این مورد وجود ندارد زیرا ما به توانایی های خود اطمینان داریم و سابقه و اعتبار ریمپ چیپ خود بیانگر صحت این حرف است. این نسبت هرگز نباید بهم بخورد.در صورتی که میزان ترکیب سوخت به هوا بهم بریزد پیشرانه دچار خام سوزی و یا احتراق زودرس می شود، در نتیجه آلایندگی خودرو افزایش پیدا کرده و موتور نامنظم کار می کند.
{انواع رمپ تخلیه از نظر نوع نصب
|}زمانی که قصد ریمپ خودرو برای بهبود عملکرد موتور را داشته باشید، ابتدا برنامه فابریک ایسیو یکبار خوانده میشود. سپس با توجه به نیازهای راننده و شرایط محیطی از جمله آب و هوا و کیفیت سوخت مصرفی، برنامه جدید بر روی ای سی یو نصب میگردد. در نهایت خودرو با برنامهریزی جدید مورد آزمایش قرار میگیرد تا عملکرد آن بررسی شود. ریمپ و تیونینگ خودرو یکی از روشهای محبوب برای بهبود عملکرد خودروها در زمینههای مختلف از جمله قدرت موتور، مصرف سوخت و حتی استایل ظاهری است. این فرآیندها به افراد کمک میکنند تا خودروهای خود را بهینهتر و مطابق با نیازها و سلایق شخصی تنظیم کنند.
آنها ECU تمامی خودروهای خود را قبل از فروش تنظیم میکنند و بنابراین میدانند که کدام نوع تنظیمات بهتر خواهد بود. در اکثر موارد، خودروسازان به گونهای ECU را برنامهریزی میکنند که ترکیبی از راندمان مطلوب، قابلیت اطمینان و دوام بالای قطعات وجود داشته باشد. با ریمپ کردن ماشین میتوان پارامترهای ایسیو را هم سو با شرایط محیطی تنظیم نمود. این سیستم از دو بخش اصلی برقی و مکانیکی ساخته شده و نیروی الکتریکی را مستقیما به نیروی حرکتی تبدیل میکند. به همین دلیل نیز در مقایسه با رمپ بارگیری هیدرولیک ، عملکرد ضعیفتری دارد.
خودروی کوییک مخصوصا از نوع اتوماتیک یکی از مواردی است که گرفتار این مشکل می باشد و ریمپ کوییک اتوماتیک راه نجات آن تلقی می گردد. سهیل تیونینگ با بیش از ده سال تجربه تخصصی در زمینه ریمپ و تیونینگ خودرو، به عنوان یکی از نامآورترین و معتبرترین مجموعههای این حوزه در منطقه شناخته میشود. ما با بهرهگیری از تیمی حرفهای از متخصصان و علاقهمندان به خودروهای اسپرت و لوکس، خدماتی در سطح استانداردهای جهانی ارائه میدهیم. در سهیل تیونینگ، با استفاده از جدیدترین فناوریها و تجهیزات پیشرفته، توان و عملکرد خودروهای شما را به بالاترین سطح ممکن میرسانیم و تجربهای متفاوت از رانندگی را برای شما به ارمغان میآوریم. خوشبختانه، اگر پس از ریمپ ایسیو از نتایج آن رضایت نداشتید، میتوانید به راحتی و بدون هزینه زیادی تنظیمات ایسیو را به حالت اولیه بازگردانید. این قابلیت برای افرادی که تمایل دارند بدون نگرانی از عوارض جانبی ریمپ خودرو را امتحان کنند، بسیار مفید است.
در این مقاله، به بررسی رابطه ریمپ و معاینه فنی، مزایا و جزئیات مرتبط میپردازیم. در یک خودرو، پارامترهایی مانند زمانبندی جرقه، مقدار سوخترسانی، فشار توربو، و محدودیتهای سرعت توسط ECU کنترل میشوند. این پارامترها بهطور استاندارد توسط سازندگان خودرو برای دستیابی به تعادلی بین عملکرد، مصرف سوخت و دوام موتور تنظیم شدهاند. با این حال، تولیدکنندگان اغلب خودروها را با محدودیتهایی عرضه میکنند که متناسب با قوانین زیستمحیطی، ایمنی، و دوام بیشتر خودرو در شرایط متنوع جغرافیایی و آبوهوایی است. این محدودیتها ممکن است برای رانندگانی که به دنبال افزایش قدرت و عملکرد بهتر خودرو هستند، جذاب نباشند. برای مثال، اگر میخواهید در هزینه سوخت صرفهجویی کنید، متخصص ریمپ تنظیماتی برای کاهش مصرف اعمال میکند.
با درک مزایا و معایب آنها و همچنین نقش یک ECU سطح شیب دار، می توانید از آنها به طور ایمن و موثر برای انجام کار استفاده کنید. ECU سطح شیب دار از سنسورهایی برای تشخیص موقعیت شیب دار و همچنین وزن وسیله نقلیه در حال بلند شدن استفاده می کند. بر اساس این اطلاعات، ECU می تواند موقعیت رمپ را برای اطمینان از ایمن و پایدار بودن آن تنظیم کند. اطلاعات و پروگرام ای سی یو بسته به نوع ای سی یو در یک آی سی به نام آی سی فلش و در بعضی از ای سی یو ها این اطلاعات در میکرو کنترلر به صورت هگزا ذخیره و در دسترس ای سی یو قرار دارد. رعایت همهی این استانداردها از سوی تولیدکننده، تضمینکنندهی عدم وقوع اتفاقاتی مانند سقوط لیفتراک و بار یا سر خوردن آنها، شکست اهرمهای رمپ و غیره میشود.
علاوه بر این، به دلیل بهینهسازی دما و کاهش استهلاک، خودرو عملکردی پایدارتر و طول عمر بیشتری خواهد داشت. برای رانندگانی که به دنبال کاهش هزینههای نگهداری و افزایش عمر خودرو هستند، ریمپ ECU یک راهکار مقرونبهصرفه و مؤثر به شمار میآید. این فرآیند نه تنها باعث بهبود کارایی خودرو میشود بلکه بهطور قابل توجهی هزینههای طولانیمدت مربوط به تعمیرات و تعویض قطعات را کاهش میدهد. ریمپ کوییک اتوماتیک نیز مانند هر خودروی دیگری میتواند منجر به افزایش شتاب، کاهش مصرف سوخت و همینطور استفاده از تمامی راندمان خودرو برای شما باشد. اما آنچه که می تواند ریمپ ایسیو را روی این خودرو واجب و ضروری کند بهبود کیفیت گیربکس اتوماتیک آن می باشد که سهم بزرگی در بهینه بودن کارکرد این خودرو دارد. این خودروی اسپرت با ایسیو EASY U2.5 یک گزینه خوب برای ریمپ است که می توان تغییرات خوبی را روی آن مشاهده کرد.در ادامه به بررسی موردی این مزایای ریمپ این خودرو خواهیم پرداخت.
حتی اگر خودرو از لحاظ فنی مشکلی نداشته باشد، ثبت خطاهای ناشی از ریمپ ممکن است باعث شود که خودرو در این بخش از معاینه رد شود. به همین دلیل، برای اطمینان از اینکه ریمپ مشکلی برای دریافت معاینه فنی ایجاد نکند، باید این فرآیند توسط افراد متخصص و با استفاده از تجهیزات مناسب انجام شود. در نهایت، ریمپ خودرو میتواند به بهبود عملکرد خودرو کمک کند، اما باید با دقت و آگاهی انجام شود تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود. کارکرد و کاربری رمپ تخلیه ساده و مشخص؛ اما ساخت آن، یک فرآیند پیچیده بوده که نیازمند توجه به استانداردهای صنعتی کیفی متعدد است. درغیراینصورت، استفاده از این تجهیزات نهتنها اهداف موردنظر را برآورده نمیکند بلکه میتواند زمینهساز آسیبدیدگی بار، لیفتراک، نیروی انسانی و دو سطح بارگیری و تخلیه بار نیز بشود. با وجود اینکه هنگام ریمپ کردن خودرو، ایسیو دچار تنزل در استاندارد آلایندگی میشود.
بهترین ریمپ کار در ارومیه