سئو سایت فروشگاهی در سال 2024
14 ترند مهم و ضروری سئو در سال ۲۰۲۴ ویپدیا بلاگ صباویژن
برای به حداقل رساندن تأثیر جستجوهای بدون کلیک، میتوانید استراتژی خود را طوری تنظیم کنید که بر روی قطعههای برجسته برای آن دسته از جستجوهایی که منجر به کلیک نمیشوند تمرکز کند. در سئو وجود تداوم ، نظم کاری و استمرار از اهمیت ویژه ای برخوردار است . مقالات مرتبط را بخوانید و در صورت نیاز به مشاور سئو ، با پایامارکتینگ در ارتباط باشید . متخصصین سئو برای رفع خطاهای تکنیکی از چک لیست سئو تکنیکال استفاده می کنند تا موارد زیر را در اولویت انجام قرار دهند و از قلم نیوفتد . برای کسانی که میخواهند برای اولین بار برای کسبوکار خود یک سایت راه بیندازند، همیشه یک چالش سخت وجود داشته است.
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای بسیاری از افراد به موتورهای جستجوی مهمی تبدیل شدهاند، بهویژه زمانی که آنها به دنبال اطلاعاتی درباره تجربیاتی مانند سفر، تعطیلات، یا آخرین روندها هستند. به عنوان متخصصان سئو، ما تمایل داریم بر روی الگوریتمهای موتور جستجو و رتبهبندی/قابلیتها تمرکز کنیم. گوگل روشن کرده است که وقتی صحبت از محتوا می شود، مفید بودن بیش از هر زمان دیگری مهم است. کاربران به طور فزاینده ای به محتوا گوش می دهند و تماشا می کنند، و بازاریابان متوجه می شوند که از ویدئو فروش را افزایش می دهد. برای رقابتی ماندن در SERP، متخصصان سئو و استراتژیستهای محتوا باید استراتژیای را بپذیرند که شامل ایجاد و بهینهسازی محتوای چندوجهی باشد – یعنی محتوایی که شامل ویدئو، صدا، و تصاویر و همچنین متن باشد. در سال 2024، من فکر میکنم سئوکاران باید یک قدم از حباب الگوریتمی خارج شده و شروع به بررسی روندهای محتوایی کنند که خود گوگل روی آنها متمرکز است.
یکی از شاخصه های آپدیت 2024 گوگل ، استفاده از محتوای باکیفیت و مورد نیاز کاربر است به گونه ای که بتواند نیاز او را از جستجوی مجدد رفع کند . اگر محتوای قدیمی دارید ، آن را مجدد بررسی کنید و برای به روزرسانی آن برنامه منظمی در چک لیست قرار دهید . در سال 2024 ، SEO ها باید نوشتن مطالب “بهینه سازی شده SEO را فراموش کنند” و در عوض اگر می خواهند در Google رتبه بالایی داشته باشند ، روی نوشتن مطالب مفید برای خوانندگان خود تمرکز می کنند. با استفاده از سیستم محتوای مفید Google ، Google روشن کرده است که آنها به محتوایی که برای کاربر نهایی نوشته شده است پاداش می دهد – نه محتوای نوشته شده برای موتورهای جستجو. و در حالی که آنها باید بخشی از یک برنامه سئو قوی باقی بمانند، تیم ها باید گوش دادن به مشتری، استخراج احساسات و درک هدف را نیز به ترکیب اضافه کنند. تحقیق کلمات کلیدی با محتوای برابر یک کتاب بازی قدیمی است و کسبوکارهایی که به طور مؤثر به مشتریان گوش میدهند و دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن هستند به آنها میدهند.
اولین گام در هر کمپین سئو سایت فروشگاهی، یافتن تعدادی از کلمات کلیدی محصول است که نشان می دهد وبسایت شما چه چیزی می فروشد. هر بازاریاب می داند که بالای صفحه نتایج گوگل چقدر ارزشمند است و داشتن آن املاک و مستغلات سخت تر می شود. به همین دلیل است که ما بهترین ابزارهای سئوی سایت موجود در سال 2024 را آزمایش و دسته بندی کرده ایم. چه در حال انتشار اولین پست وبلاگ خود باشید یا یک وب سایت 5000 صفحه ای را بهینه سازی کنید، ابزارهای سئوی سایت در اینجا برای کمک به شما وجود دارد. اگه میخواید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خودتون رو در نتایج جستجو نشون بدید، باید کلمات کلیدی رو در محتوای سایت، عنوان صفحات، توضیحات متا و موارد دیگر هدف قرار بدید.
در حال حاضر، تصویر لحظهای (snapshot) هوش مصنوعی گوگل تنها برای تعداد محدودی از افراد در ایالات متحده و به زبان انگلیسی در دسترس است. این تغییر نشانگر حرکت به سمت یک تجربه جستجوی تعاملیتر و کاربرپسندتر است که الگوریتم های گوگل نیازها و مقاصد کاربر را درک و پیشبینی میکند. گوگل دیگر فقط به محتوای متنی نگاه نمیکند؛ بلکه به نحوه تعامل کاربران با سایت توجه دارد. اگر یک وبسایت سریع، ریسپانسیو و بدون تبلیغات آزاردهنده باشد، شانس بیشتری برای دیده شدن خواهد داشت. معیارهایی مثل زمان ماندگاری کاربر (Dwell Time)، نرخ پرش (Bounce Rate) و تعاملات کاربر (User Engagement) نقش بزرگی در رتبهبندی دارند.
گوگل از الگوریتمهای پیچیده هوش مصنوعی مانند Google BERT و MUM استفاده میکند تا محتوای سایتها را بهتر درک کند و به جستجوهای کاربران پاسخ دقیقتری بدهد. با رشد روزافزون جستجوی صوتی و محبوبیت دستیارهای صوتی مانند سیری و دستیار گوگل، الگوهای جستجو به طور قابل توجهی تغییر کردهاند. کاربران به جای تایپ کردن عبارات کلیدی، ترجیح میدهند سوالات خود را به صورت صوتی مطرح کنند و انتظار پاسخهای سریع و مستقیم دارند. در سال ۲۰۲۴، تمرکز اصلی باید بر روی زبان طبیعی، کلمات کلیدی محاورهای و محتوای پرسش محور باشد. کلمات کلیدی طولانیتر که شبیه به عبارات گفتاری هستند، اهمیت بیشتری یافتهاند. سئو کلاه سیاه راه حل آسانتر و سریعتر برای رسیدن به جایگاه مورد نظر در صفحه جست و جوی گوگل است، اما به همان نسبت سریعترین راه برای حذف سایت شما از سرور گوگل است.
به وب سایت های رقبای خود نگاه کنید و ببینید چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند. این می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی جدیدی را برای هدف قرار دادن پیدا کنید و بینشی در مورد آنچه که مخاطب هدف شما در جستجوی آن است داشته باشید. علاوه بر کلمات کلیدی متمرکز بر محصول، به دنبال کلمات کلیدی اطلاعاتی مرتبط با محصولات خود باشید. برای مثال، اگر کفش های پیاده روی می فروشید، می توانید کلمات کلیدی مانند «نحوه انتخاب بهترین کفش های پیاده روی» یا «بررسی کفش های پیاده روی» را هدف قرار دهید. در سال 2024، لینکسازی طبیعی و باکیفیت همچنان یکی از عوامل مهم در سئو باقی مانده است. ساخت بکلینکهای معتبر از سایتهای با اعتبار بالا به بهبود رتبه سایت شما کمک میکند.
در دنیای دیجیتال، سئو به صورت مداوم و پیوسته در حال تکامل و پیشرفت است، طوریکه روزانه شاهد تغییرات و پیشرفتهای آن هستیم. تسلط موتورهای جستجو بر فناوری هوش مصنوعی و بروزرسانیهای مکرر گوگل، موجب نوساناتی در رتبهبندی سایتها شده است. با در دسترس بودن رباتهای گفتگو، دستیاران هوشمند و جستجوی صوتی، کاربران به طور فزایندهای به دنبال پاسخهای فوری بدون نیاز به کلیک کردن بر روی یک صفحه وب هستند. هوش مصنوعی و چت ربات ها نحوه جستجو و یافتن اطلاعات کاربران را تغییر می دهند. در پاسخ، ما از Answer Engine Optimization (AEO) استفاده می کنیم تا محتوای خود را مطابق با آن تطبیق دهیم و برای آینده سئو آماده شویم.
این زمان ماندگاری طولانیتر، سیگنال مثبتی به گوگل ارسال میکنه که سایت شما مرتبط و مفید هستش و به نوبه خود، رتبه شما رو افزایش میده. هنگامی که کلمات کلیدی دم بلند خودتون رو انتخاب کردید، از این کلمات در صفحات لندینگ و مقالات استفاده کنید. این ادغام به شما کمک میکنه تا در نتایج جستجوی مرتبط برای آن کلمات کلیدی رتبه بگیرید. وقتی شما از نظر مشتری کسب و کاری باشید که میتواند تمام نیازهای آن را برآورده کند، تعامل بیشتری با شما ایجاد میکند. اهمیت سئو سایت در این است که شما را به عنوان سرنخهای بالقوه نشان میدهد و شرایطی را فراهم کند که با افراد مختلف با شما تعامل کنند. اگر مایحتاج کاربران را تامین کنید، به منبع قابل اعتماد مشتری تبدیل میشوید که میتوان به آن تکیه نمود.
پس، روی نیاز پرسونا تمرکز کنید و محتوای مناسبی برای آنها تولید و منتشر کنید. ویدئوها جذابتر و قابل اشتراکگذاریتر هستند و به سرعت توجه کاربران را به خود جلب میکنند. بهینهسازی ویدئوها اطمینان میدهد که آنها نه تنها در جستجوهای ویدئویی بلکه در نتایج جستجوی استاندارد نیز ظاهر میشوند و دسترسی گستردهتری فراهم میکنند. این تکامل با هدف بهبود تجربه کاربری از طریق ارائه پاسخهای سریع و دقیق به پرسشها صورت میگیرد. در نتیجه، کاربران خیلی سریع تر به جواب خود می رسند حتی گاهی نیاز به بازدید از سایت هم ندارند و در صفحه نتایج جستجو پاسخ را دریافت می کنند.
این ابزار به شما کمک میکنه تا بفهمید آیا وب سایت شما به سرعت در دسکتاپ و موبایل بارگذاری میشه یا نه. اگه به بهبود سایت خودتون نیاز دارید، گوگل پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهبود زمان بارگذاری بهتون ارائه میده. ایجاد کیفیت برای کسب و حفظ رتبه های برتر ضروریه و یکی از اجزای مهم استراتژی بازاریابی سئو شما محسوب میشه. یه استراتژی بازاریابی موثر سئو شامل انتشار مداوم محتوا برای هدایت ترافیک به سایت شما میشه. همیشه باید سعی کنید در مقابل مخاطبان خودتون قرار بگیرید و اونها رو وادار کنید تا تجارت شما رو بررسی کنند. این کلمات کلیدی نقطه شروعی برای ایجاد محتوای ارزشمندی که مخاطبان دنبالش هستند به شما میده.
درست است که سئوی سایت میتواند راه حل مناسبی برای رشد و دیده شدن کسب و کارها باشد، اما برای گرفتن نتیجه درست باید صبور باشید. به این ترتیب، سایتهایی که محتوای غیر مرتبط با کلمه کلیدی داشتند جریمه و گزارش میشدند. در سال 2005 اولین سایتی که از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده میکرد گزارش شد. تا این زمان الگوریتمهای سئوی داخلی و خارجی تا حد زیادی پیشرفت کرده بود و صفحات بر اساس آنها دستهبندی میشدند. یکی از مشکلاتی که در این سیستم وجود داشت این بود که صفحات را با کلمات کلیدی پر میکردند تا در نتایج جست و جوی گوگل امتیاز بالا کسب کنند.
گوگل دیگر فقط به محتوا نگاه نمیکند، بلکه رفتار کاربران هنگام تعامل با سایت را نیز تحلیل میکند. عواملی مانند نرخ کلیک (Click-Through Rate – CTR)، زمان حضور در صفحه (Dwell Time) و نرخ پرش (Bounce Rate) همگی تأثیر مستقیمی بر رتبه سئو دارند. اگر کاربران خیلی زود سایت شما را ترک کنند، گوگل آن را نشانهای از نامرتبط بودن محتوا تلقی میکند. علاوه بر این، الگوریتم Google Page Experience که بر روی تجربه کاربری (User Experience – UX) متمرکز است، بررسی میکند که آیا کاربران تجربهای مثبت از سایت شما دارند یا نه. سایتهایی که محتوای گیرا، خوانایی بالا و فراخوانی به اقدام (Call to Action – CTA) واضح دارند، کاربران را بیشتر درگیر میکنند و رتبه بهتری کسب خواهند کرد. همچنین، تحلیل رفتار کاربران با ابزارهایی مانند Google Analytics 4 (GA4) میتواند اطلاعات مفیدی درباره چگونگی بهینهسازی صفحات ارائه دهد.
به هر حال در حال آمدن است ، که طلوع جدیدی را از آنچه که ممکن است عمدتاً آشغال های مجدداً مورد استفاده قرار می گیرد ، نشان می دهد. با تشکر از وزارت دادگستری (DOJ) ، ما اطلاعات آبدار زیادی در مورد الگوریتم Google را آموخته ایم ، مربوط به هر کسی که در سئو کار می کند. با عنوان به سال 2024 ، توصیه می کنم در دادخواست ضد انحصاری در حال انجام علیه گوگل و هرگونه دادخواست آینده در آینده قرار بگیرید. به نظر می رسد که این تنها آغاز Google و سایر شرکت های بزرگ فناوری است. اطمینان حاصل کنید که نویسنده از تجربه می نویسد و تجربه نویسنده به وضوح در محتوا نشان داده شده است.
رضایت کوکی نیازی به پیچیده بودن ندارد و نیازی نیست شما آن را مزاحم کنید. شما باید آن را به یک مکالمه انتخابی تبدیل کنید، و همچنین به افراد اجازه دهید این گزینه را داشته باشند که انتخاب کنند کدام کوکیها را میخواهند به شما اجازه دهند. علاوه بر این، با استهلاک برخی شناسههای ردیابی (مانند gclid و fbclid)، داشتن یک سیستم UTM یکنواخت تضمین میکند که PPC و SEO میتوانند در کنار یکدیگر بدون گزارش ناهنجاری وجود داشته باشند. اگر این برای مشغول نگه داشتن شما کافی نیست، تعمیق روابط همزیستی خود با بازاریابی، فروش، و تیمهای توسعه محصول و وب شما نیز کلید موفقیت تجاری خواهد بود. با تغییرات بسیار زیاد در سئو، اکنون زمان آن است که به آنچه اساسی است و هرگز تغییر نمی کند نگاه کنید. پیشنهاد ما این است که در حین سئو فنی، به این مشکلات توجه ویژه داشته باشید و حتما آن ها را رفع کنید.
عصر هوش مصنوعی در سال 2024 CMS های هدلس را جذاب تر خواهد کرد زیرا فرصت هایی برای نمایش محتوا به روش های جدید و هیجان انگیز با درگیر شدن با فناوری های مولد بر اساس تقاضا وجود دارد. این به توسعه دهندگان و سئوکارها این انعطاف را می دهد تا از طیف وسیعی از فناوری ها برای نمایش محتوا در پلتفرم های مختلف مانند وب سایت ها، برنامه های تلفن همراه یا دستگاه های اینترنت اشیا از طریق API استفاده کنند. این انعطاف پذیری در چشم انداز بازاریابی چند کاناله نسل TikTok بسیار ارزشمند است. این به این معنی است که headless فرصت های باورنکردنی را در ثبات و کیفیت بازاریابی همه کانالی ارائه می دهد. در ویرایشگر، ابزار متنی Create AI به کاربران اجازه میدهد تا کپیهای متمرکز بر کلمه کلیدی را که برای انواع و اهداف خاص صفحه در نظر گرفته شده است، تولید کنند. در سال 2024، باید انتظار داشته باشیم که این روند ادامه یابد، اما همچنین پیچیده تر شود.
شاید شما به عنوان متخصص سئو و وبمستر حرفه ای ، به لیست بالا مواردی را اضافه کنید . این به استراتژی شما مرتبط می شود و می تواند به رشد و ارتقای وبسایت کمک کند . چک لیست یک وب سایت خوب چیست؟ قبلا در مورد چک لیست سئو داخلی و چک لیست سئو خارجی صحبت کردهایم، اما حالا نوبت چک لیست یک وب سایت خوب است! بر کسی پوشیده نیست که اینترنت کارها را برای مشاغل، دولتها و سایر سازمانها سادهتر کرده است. این اثبات واقعی است که ابرداده شما باید بیشتر از کلمات کلیدی مناسب انجام دهد.
ما با تکیه بر سالها تجربه و تیمی حرفه ای، خدماتی فراتر از طراحی سایت را ارائه میدهیم؛ از سئو و بهینه سازی تا بازاریابی دیجیتال، همه چیز را طوری پیاده میکنیم که کسب وکار شما به بهترین شکل در فضای آنلاین دیده شود. سئوی محلی یکی از اجزای ضروری سئو برای دستیابی به مشتریان محلی ارزشمند هستش. با ایجاد پروفایل کسب و کار گوگل و بهینه سازیش، استراتژی بازاریابی سئو بهتری خواهید داشت و به کاربران علاقه مند بیشتری برای کسب و کار خود خواهید رسید. ادامه تولید محتوا، بهینه سازی فنی وب سایت و توسعه پروفایل لینک سالم (که شامل پاکسازی لینکهای با کیفیت پایین میشود)، اقداماتی است که در این بازه زمانی انجام میدهید. تا این ماه میتوانید انتظار افزایش قابل توجهی در رتبهبندی، ترافیک و تولید سرنخ داشته باشید.
سپس می توانید هشدارهایی را برای نوسانات یا تغییرات در موقعیت خود تنظیم کنید. فرقی نمیکند آن را Google AdSense، AdWords یا Ads بنامید، آنها تبلیغاتی هستند که در نتایج جستجوی Google نمایش داده میشوند. یادگیری نحوه تنظیم آنها مهم است، اما یادگیری نحوه مدیریت و حفظ عملکرد آنها یک بازی کاملاً متفاوت است. گوگل به توافقی دست یافت که مجوز دسترسی همزمان به مکالمات Reddit را برای نمایش بیشتر آن در Google و مدلهای آموزشی صادر کند. مقاله "چگونه از Google Trends برای پیشرفت سئو سایت استفاده کنیم؟" را از دست ندهید.
همزمان با ترند قبلی، سئو کردن ویدئو هم توی سال ۲۰۲۴ بیشتر از همیشه اهمیت پیدا کرده. موتور جستجوی گوگل هر سال بیشتر از قبل در ایندکس کردن صفحات و فهمیدن ویدئوها پیچیده عمل میکنه و همین باعث شده اگه شما میخواید دیده بشید، نیاز به توجه نشون دادن به ویدئوهای بهینهسازی شده داشته باشید. صفحات خود را به طور منظم بهروزرسانی کنید و بر بهبود جذابیت آنها برای کاربران و موتورهای جستجو تمرکز کنید. به لینک سازی داخلی خود توجه ویژه داشته باشید زیرا با لین داخلی درست و اصولی می توانید به شناخت و ارتباط معنایی صفحات و intity ها ایجاد کنید. زمان آن رسیده است که صفحات خود را برای دریافت این بخشهای برجسته غنی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) آماده کنید. انجام این کار نه تنها به شما کمک میکند تا موقعیتهای بدون کلیک و دیده شدن را به دست آورید، بلکه شانس شما را برای انتخاب شدن برای بخشهای برجسته SGE در آینده نیز افزایش میدهد.
این الگوریتم در سال ۲۰۰۳ و با هدف بهبود نتایج جستجو از طریق شناسایی وب سایتهای معتبر و مرتبط در یک حوزهی خاص بود. Hilltop به جای بررسی تمامی وبسایتها، بر صفحات تخصصی (Expert Pages) تمرکز میکند. برای مثال، اگر یک وبسایت دانشگاهی به مقالات علمی لینک دهد، آن لینکها در الگوریتم Hilltop بهعنوان معیار اعتبار در نظر گرفته میشوند. با افزایش محبوبیت پادکستها (Podcasts) و ویدئوهای کوتاه (Short-form Videos)، کاربران بیشتر به دنبال دریافت اطلاعات در قالبهای دیداری و شنیداری هستند. الگوریتمهای گوگل اکنون میتوانند محتوای ویدئویی را تحلیل کنند و حتی بخشهای خاص آن را به کاربران پیشنهاد دهند. استفاده از زیرنویس (Subtitles)، توضیحات متنی (Transcript) و کلمات کلیدی در ویدئو میتواند باعث افزایش رتبهبندی شود.
این ممکن است به معنای ایجاد محتوا بهطور خاص برای پلتفرمهای رسانههای اجتماعی خاص یا تطبیق و اشتراکگذاری محتوای موجود در کانالهای مناسب برای ارتباط مؤثر با مخاطبان باشد. علاوه بر مهارت های SEO، نحوه کار با مشتریان می تواند شما را از سایر سئوکاران در سال 2024 جدا کند. با مفید بودن محتوای چندوجهی، همراه با توانایی فزاینده Google در درک ویدیو، صدا و تصاویر، منطقی است که محتوای چندرسانهای در سال 2024 نقش بزرگتری در SERP ها ایفا خواهد کرد. یکی از چیزهای جالبی که من دیدم، افزایش شدید نوسانات رتبه در سه ماهه سوم سال 2023 (بر اساس مجموعه داده های Semrush) است. وقتی نوسانات رتبه را با اوایل سال و حتی سال های قبل مقایسه می کنید، تفاوت آشکاری با روند کلی وجود دارد. همه چیز، از قیمتها، بررسیهای محصول، نظرات فروشنده، تصاویر متعدد و تا آخرین کلیک «اکنون خرید» را میتوان بدون ترک Google تسهیل کرد.
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای (CMS) رایگان و open-source است و تقریباً یک سوم کل سایتهای جهان... مفهوم CMS بدون هد در سال 2023 به حجم بحرانی رسید و در سال گذشته، Wix Headless نیز به این روند پیوست. ادغام با Github و Netlify گزینه های بیشتری را برای قالب های API، SDK و Next.js باز می کند. این سیستمهای باز امکانات بینهایتی را ایجاد میکنند که بیهدف را به ویژه در عصر زایش جذاب میکند. در طول سال 2024، انتظار داشته باشید که کسانی که دارای داده های قوی و پایه های بازاریابی قوی هستند، با هوش مصنوعی بالغ و یکپارچه برای چیزی فراتر از ترفندهای صرفاً در سالن، به جلو حرکت کنند.
در اینجا چند تفاوت GA4 با Universal Analytics، جدیدترین سلف آن وجود دارد. تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به چرا سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ است. اما اگه عبارت دم بلند “بهترین کفش فروشی در شهر شیراز” رو جستجو کنه، واضحه که میخواد تو شهر خودش که شیراز هستش از مغازه کفش فروشی کفش بخره. برای رسیدن به این هدف، استفاده از جداول، بولت پوینتها و پاراگرافهای کوتاه بسیار کمککننده هستند. همینطور، حضور در کانالهای بازاریابی بیشتر مانند شبکههای اجتماعی و ایمیل مارکتینگ میتواند کلیکهای بیشتری برایتان به همراه داشته باشد.
اما شما می توانید از میان موضوعات مختلفی که ممکن است برای برند شما مهم باشد،انتخاب کنید. با ادغام طراحی ریسپانسیو در طرح سئوی خودتون، مطمئن خواهید شد که وب سایت شما با هر دستگاهی که مخاطبان استفاده می کنند سازگار هستش. تست طراحی ریسپانسیو تضمین میکنه که وب سایت شما با هر دستگاهی که کاربر استفاده میکنه سازگار هستش. مخاطبان شما چه از گوشی هوشمند، تبلت یا دسکتاپ استفاده کنند، تجربه مثبتی در سایت شما خواهند داشت. یکی دیگه از راه های عالی برای بهبود تجربه کاربر، تقسیم متن خود با تصاویر و هدر است. هدر به شما کمک میکنه اطلاعات خود رو تجزیه کنید تا مخاطبان بتونند به راحتی اونها رو بخونند یا مرور کنند.
در ماه اولی که استراتژی سئو را روی سایت خود پیاده میکنید باید بخش اصلی زمان خود را صرف سرچ کردن در مورد حوزه کاری سایت، استراتژی کلمات کلیدی و برنامهریزی برای آن کنید. اگر این مرحله را هرچه سریعتر انجام دهید میتوانید تغییرات تکنیکال سایت را نیز شروع کنید. کلاه خاکستری شامل قوانینی است که توسط گوگل قابل مجازات نیستند، اما خیلی هم مورد تایید گوگل نمیباشند. افرادی از این تکنیکها استفاده مینمایند که به قوانین پایبند نیستند، اما خیلی هم نمیخواهند کار غیر قانونی انجام دهند. با تکنیکهای کلاه خاکستری تنها حرفهایها میتوانند به موفقیت برسند به همین دلیل همه افراد نباید صد در صد به آن اعتماد نمایند. برخی از کسب و کارها از این روش با تاکید بیشتر روی رویکرد کلاه سفید استفاده میکنند و به نظر میرسد که نتیجه خوبی میدهد.
تصویر لحظهای (snapshot) شامل پیوندهای مرتبط به منابع زیربنایی و درخواستهای بیشتر برای بررسی عمیقتر موضوع است. تصور کنید که گوگل در حال تبدیل شدن به یک دستیار مکالمهای و جستجوی صوتی پیشرفته است که سوالات شما را به شیوهای انسانیتر درک کرده و به آنها پاسخ میدهد. برای اینکه سایت خود را به روز نگه دارید در چک لیست سئو ، زمانی برای تحلیل و بررسی آخرین آپدیت گوگل و تاثییر آن بر سئو سایت خود بگذارید . سئو فرایندی رقابتی است و همه سئوکاران در تلاش هستند تا بتوانند رتبه خود را نزد گوگل ارتقا دهند و به لیست نتایج صفحه اول گوگل برسند . یک سئو کار حرفه ای برای ارائه خدمات ، از چک لیست سئو استفاده می کند تا مطمئن باشد تمام فاکتورهای گوگل تیک خورده است و جزئیات را از قلم ننداخته است .
سیستمهای محتوای هدلس متصل به GPTهای سفارشی و سایر ابزارهای هوش مصنوعی تقریباً مطمئناً با راهحلهای بدون سر موجود مانند رباتهای چت ادغام میشوند تا تجربیات مولد یکپارچه ایجاد کنند. این تغییر به SEO نیاز دارد تا از بهینه سازی صفحات به ترجمه داستان برند خود به زبان ماشین ها – schema.org تغییر کند. آنها این کار را با ایجاد نمودار دانش محتوا با استفاده از نشانه گذاری طرحواره انجام می دهند. ما می توانیم جلوی نظم و انضباطی را بگیریم که کار آن تولید محتوا ، گرفتن پیوندها و بهبود وب سایت ها است. ما می توانیم صنعتی باشیم که با استفاده از وسعت تخصص دامنه که هیچ صنعت دیگری نمی تواند با آن مقایسه کند ، چقدر مشاغل مفید برای مخاطبان خود را بهبود می بخشد.
بله، آنها به زمان و آمادهسازی بیشتری نیاز دارند، اما نتایج حاصل از آن ارزشمند هستند. سایت باید از لحاظ بصری جذاب و کاربر پسند باشد ولی نکته مهمی که باید رعایت کنید این است که آن را دزیبا اما سبک نگهدارید و از بهینه سازی Core Web Vitals غافل نشوید. میتوانید از ابزار بررسی وبسایت Semrush استفاده کنید تا گزارشی از عملکرد Core Web Vitals وبسایت خود دریافت کنید. این گزارش شامل پیشرفت ساخت لینک شما تا بهترین دامنههای لینکدهنده رقبایتان است. همچنین میتوانید با استفاده از ابزار Backlink Gap، پروفایل بکلینک رقبا را تحلیل و مقایسه کنید و در پروفایل بکلینک خود به دنبال نقاط ضعف و فرصتها باشید.
این روزها بیشتر افراد با موبایلهایشان در حال جستوجو در سطحوب هستند؛ بنابراین، صفحات سایتتان را با توجه به ابعاد و ویژگیهای گوشیهای همراه بهینه کنید. برای این هدف، بهترین حالت آن است که محتوا را طوری آماده کنید که مخاطبان یک URL را با موبایل، تبلت و دسکتاپ به یک شکل ببینند. رفته رفته کاربران بیشتری دارند از دستیارهای صوتیای مثل سیری یا دستیار گوگل برای جستجو کردن استفاده میکنند تا پاسخ فوریتری بگیرند. واکنشی که موتورهای جستجو به این مسئله داشتند یه چیزی از این جنس بوده که اون برندهایی رو به بقیه ترجیح بدن که خیلی خوب نشون بدن ارزشهاشون چیه و چه ربطی به این مسائل و تعهدات اجتماعی داره. برای مثال، مدتهاست که یه دغدغه این شده که در بحث بستهبندی محصول و تولید ارزش افزوده، محیط زیست هم در نظر گرفته بشه و مثلاً پلاستیک زیاد استفاده نشه.
به طور خلاصه، یک معماری سایت خوب برای وب سایت های تجارت الکترونیک شامل ساختار ساده و منطقی، ناوبری واضح، صفحات محصول اختصاصی، لینک داخلی، طراحی سازگار با موبایل، سرعت سریع و فرآیند پرداخت ساده است. با پیروی از این شیوه ها، می توانید یک وبسایت تجارت الکترونیک کاربرپسند ایجاد کنید. منحنی یادگیری برای Screaming Frog برای SEO های غیر فنی کمی افراط آمیز است. اما اگر تا به حال درگیر ممیزی سئو و بهینه سازی سایت شده اید، مدت زیادی طول نمی کشد که به آن توجه کنید. پس از انجام این کار، به سرعت مواردی مانند لینک های شکسته، عناوین مشکل دار و متا تگ ها و تغییر مسیرهای نادرست را پیدا خواهید کرد.
بر روی نوار ناوبری روی “SERP Features” کلیک کنید و قسمت “Featured snippet” انتخاب کنید. دقت داشته باشید که گوگل در بازه های زمانی کوتاه آپدیت جدید ارائه می کند که در آن اهمیت برخی الگوریتم ها کاهش یا افزایش می یابد و گاهی قصد معرفی الگوریتم جدید و قوانین تازه را دارد . یکی از مهم ترین مواردی که در چک لیست سئو سایت قرار می گیرد ، بررسی منظم سایت ، بررسی خطا ها و رفع آن می باشد . آنالیز سلامت سایت در چک لیست اصلی سئو قرار دارد و باید در فواصل زمانی مختلف مورد بررسی قرار بگیرد . بدون شک سئو سایت فروشگاهی با سئو سایت شرکتی یا شخصی متفاوت است و یک سئو کار حرفه ای باید بداند با توجه به استراتژی هر سایت چه افزونه ای بر روی سایت نصب کند .
گوگل الگوریتمهای سئو محلی خود را بهینه کرده تا کسبوکارهایی که اطلاعات دقیق و نظرات معتبرتری دارند، رتبه بالاتری بگیرند. همچنین، فاکتورهایی مانند “نزدیک بودن به مکان کاربر” و “دقت اطلاعات تماس” اهمیت بیشتری پیدا کردهاند. سایتهایی که اطلاعات خود را در Google My Business بهروز نگه نمیدارند، ممکن است از رقبا عقب بمانند. علاوه بر این، جستجوهای صوتی محلی (Voice Local Search) رو به افزایش است، به این معنا که کاربران با جملاتی مثل “کافه نزدیک من” یا “بهترین مکان برای خرید لباس در تهران” به دنبال اطلاعات هستند. در نتیجه، بهینهسازی محتوای محلی (Local Content) و استفاده از عبارات مکالمهای در سئو محلی اهمیت بالایی دارد. کسبوکارهایی که از نظرات مشتریان، نقشه گوگل و بهینهسازی موبایل استفاده کنند، شانس بیشتری برای دیده شدن در جستجوهای محلی خواهند داشت.
بهترین روش برای یادگیری اصولی و بهروز سئو، استفاده از منابع معتبر و شرکت در دورههای تخصصی است. یادگیری سئو وب سایت به صورت خودآموز میتواند پیچیده، زمانبر و پرهزینه باشد. با وجود مقالات آموزشی متعدد در این زمینه، دسترسی به اطلاعات جامع و دستهبندی شده دشوار است. نقشه های موضوعی یک ترند بزرگ سئو در سال 2024 خواهد بود، زیرا آنها یک نقشه راه برای چگونگی ایجاد آتوریتی موضعی یا تاپیکال ارائه می دهند. یک نقشه موضوعی تمام محتوای سئوی مورد نیاز برای ایجاد یک موضوع خاص را در وسعت و عمق نشان می دهد. با دنبال کردن این روندهای مهم سئو در سال 2024، می توانید مطمئن شوید که محتوای شما با سیگنال های کیفیت و اعتباری که گوگل در سال 2024 به دنبال آن است، مطابقت دارد.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/